ماهواره ها با فرهنگ ملت ها چه میکنند؟
...کجایند مردان بی ادعا
اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم.از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم. امام خامنه ای (مد ظله العالی) درباره ی ما سرباز ولی امر هستیم؛ در فضای مجازی و خارج از آن. ناصحان رحل خود بر جای دیگری بیفکنند! سر ما و قدم اوست که وصی امام عشق است و نایب امام زمان (عج). برای یاری دین خدا به بدر و احد و حنین و صفین و کربلا و این آخری، جبهه روح خدا، نرسیدیم اما اکنون بسیجی خاکسار امام خامنه‌ای (روحی فداه) هستیم. قلم بخواهد، قلم می‌زنیم؛ شمشیر بخواهد، شمشیر. سکوت بخواهد مطیعیم؛ فریاد بخواهد، مطیع. سوز جانبازی برای آرمان اسلام و انقلاب اسلامی را سالهاست که در سینه پرورانده‌ایم و علم کامل داریم که برای پایداری انقلاب اسلامی بسوی کربلای خود رهسپار خواهیم شد. از دنیا هیچ نمی‌خواهیم جز اینکه به پر و پای ما نپیچد؛ حزب الله در میان دنیاداران با همان مشکلی روبروست که هزار و چهارصد سال است اولیای خدا با آن روبرو هستند. دیگر اینکه سید شهیدان اهل قلم فرمود: هر کس می‌خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند.

مطالب وبلاگ را چگونه ارزیابی میکنید؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 207
بازدید ماه : 1442
بازدید کل : 51903
تعداد مطالب : 298
تعداد نظرات : 86
تعداد آنلاین : 1


آمار مطالب

کل مطالب : 298
کل نظرات : 86

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 10
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 207
بازدید ماه : 1442
بازدید سال : 3806
بازدید کلی : 51903
ماهواره ها با فرهنگ ملت ها چه میکنند؟

 

در تعریف تهدیدات نظام جمهوری اسلامی ایران که از طرف استکبار جهانی اعمال میشود،میتوان سه تعریف ارائه کرد:

1. تهدید سخت: که در قالب حضور نظامی امریکا در کشور های همسایه ایران و در بعضی کشور ها مثل افغانستان که مرز مشترک گسترده ای با ایران دارد تحت عنوان پیمان ناتو با فرماندهی امریکا می توان از آن نام برد.

2. تهدید نیمه سخت: که در غالب تحریم ها و کارشکنی در امور سیاسی و اقتصادی  و ترور نخبگان و دانشمندان هسته ای و ایجاد چالش های منطقه ای در دیپلماسی کشور میتوان از آن نام برد.

3. تهدید نرم: که اصلی ترین تهدید نظام جمهوری اسلامی محسوب میشود و بنا به اذعان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای میدان اصلی مبارزه ملت بزرگ ایران با استکبار جهانی در این عرصه رقم میخورد. تعابیر عمیقی که حضرت امام خامنه ای  از سالهای پیش تحت عناوین تهاجم فرهنگی ، شبیخون فرهنگی ، قتل عام فرهنگی، ناتو فرهنگی و جهاد فرهنگی در خصوص تبیین شاخصه های این عرصه بکار برده اند،نشان از اهمییت و جدی بودن این مبارزه با ملت بزرگ ایران دارد.امروز تردیدی وجود ندارد که اصلی ترین عرصه تقابل و مبارزه نظام جمهوری اسلامی با استکبار جهانی عرصه جنگ نرم است و در این میان به دلیل گستردگی و تنوعی که جنگ نرم با خود به همراه دارد،همچنین جذابیت و فریبندگی عجیبی که با خود به یدک میکشد، برنامه ریزی و مقابله و چینش نیروهای کارآمد در این عرصه را با دشواری مواجه ساخته است. 

 هدف اصلی دشمن از ایجاد جنگ نرم:

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی که نتوانسته بوداز طریق کودتا، تهدید سیاسی ، محاصره اقتصادی  و هشت سال جنگ تحمیلی به هدف خود که براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده، دست یابد؛ آخرین راه چاره را در طراحی جنگ نرم دید. امروز شیطان هرچه دارد با خود به میدان آورده و بعید است همه توان خود را رو نکرده باشدو لذا در این عرصه آنچه دشمن در دستور کار خود قرار داده رسیدن به دو هدف است:

1- ایجاد تغییر در باور های دینی

2- ایجاد تغییر در رفتار ها

پر واضح است که دشمن اگر بتواند در گام اول توفیق نسبی به دست آورد، بی تردید در گام دوم هم پیروز خواهد شد، زیرا آنچه موجب تغییر در رفتار ها میشود،تغییر باورهاست واگر در اثر غفلت یا سوء  مدیریت  یا کج اندیشی و لحاظ  نمودن مصلحت های کذایی به نام اسلام و مسلمین به گونه ای عمل کنیم که دشمن بتواند در عرصه تغییرباورها به نتیجه ای برسد،آنچه در پی آن خود به خود اتفاق خواهد افتاد تغییر رفتار هاست که تغییر و به راه آوردن آنها مستلزم سالها وقت و هزینه است. با این مقدمه کوتاه و بسیار مختصر که به اهداف دشمن اشاره شد میتوان گفت : مهمترین ابزار امروزی در تغییر باور های یک ملت ، ماهواره  ها هستند. البته این به معنی بی اثر بودن سایر رسانه ها نیست. لیکن آنچه مسلم است در میان انبوه ابزارهایی که دشمن برای عملیاتی و اجرایی کردن جنگ نرم از آن بهره میبرد ماهواره ها از جمله مهمترین آنها هستند که متاسفانه بیشترین تاثیر سوء را در جامعه  به همراه داشته اند. برابر آمارهای ارائه شده از مراکز رسمی از حدود هیجده هزار شبکه ماهواره ای در دنیا سه هزار شبکه در کشور ما قابل دریافت است، که از این سه هزار شبکه سی و پنج شبکه کاملا به زبان فارسی و عمدتا با کارشناسان و مجریان ایرانی خائن و متواری از کشور و با بودجه صهیونیزم بین الملل اداره میگردد.که به دلیل ایرانی بودن مجریان این شبکه ها وآشنا بودن آنها با زبان فارسی ، فرهنگ بومی و منطقه ای در کشور، متاسفانه دشمن توانسته است در بعضی عرصه  ها به پیروزی هایی هرچند اندک دست یابد و تا حدودی در بخشی از جامعه موجب تغییر در باور ها  و رفتارها گردد. امروز در شبکه های ماهواره ای که در کشور ما قابل دریافتند، بیش از هفتاد شبکه به تبلیغ مد و مدگرایی به سبک غربی ، بیش از سیصد شبکه به ترویج و تبلیغ ادیان ساختگی و عرفان های کاذب و بیش از دویست و پنجاه شبکه به پخش فیلم های مبتذل و خلاف عفت عمومی مشغولند که با این حجم گسترده از تهاجم مسموم فرهنگی دشمن ، اگر به موقع تمهیدات فرهنگی لازم در این عرصه بکار گیری نشود، با توجه به جوان بودن جامعه هدف در کشور ادامه این روند نگرانی جدی برای آینده به همراه دارد.

منبع:آژیر


تعداد بازدید از این مطلب: 527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود